F.4.7. Περιοδικές Δράσεις Ευαισθητοποίησης του Κοινού σε Θέματα Ασφάλειας και Ιδιωτικότητας με Ταυτόχρονη Αποτύπωση και Μελέτη του Επιπέδου των Χρηστών στα Συγκεκριμένα Θέματα

June 6, 2011 σε Ομάδα για την Εμπιστοσύνη & Ασφάλεια από Φώτης Ρούτσης

Μεγάλη μερίδα των πολιτών που αλληλεπιδρούν με τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα δεν είναι εξοικειωμένοι ή/και δε γνωρίζουν την αναγκαιότητα και τη σημασία της προστασίας των προσωπικών, οικονομικών και ευαίσθητων δεδομένων τους. Γι’ αυτό θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενημέρωση των πολιτών σχετικά με την αναγκαιότητα και τους τρόπους προάσπισης της ιδιωτικότητάς μέσω της πραγματοποίησης κατάλληλων δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, σύμφωνα και με τη Δράση 36: Support reporting of illegal content online and awareness campaigns on online safety for children του Ψηφιακού Θεματολογίου. Έχοντας ως στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική διείσδυση, η συγκεκριμένη δράση θα πρέπει να επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Σκοπός της θα είναι η ενημέρωση των χρηστών για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη ορθολογιστική χρήστη των Πληροφοριακών Συστημάτων και η ευαισθητοποίηση τους σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και ασφαλών ηλεκτρονικών συναλλαγών. Επιπρόσθετα, θα αναδειχτεί τόσο η αξία της ιδιωτικότητας όσο και της αναγκαιότητας προάσπισής της.
Η υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης και ο διαχωρισμός της σε στάδια μπορεί να βασιστεί στο εγχειρίδιο που εξέδωσε το 2008 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (E.N.I.S.A.) με τίτλο «Νέος Οδηγός Χρήστη: Ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφάλειας Πληροφοριών» και ειδικότερα στην πιο πρόσφατη έκδοσή του που είναι διαθέσιμη από τον Νοέμβριο του 2010.
Μετά την ολοκλήρωση της κάθε δράσης/εκστρατείας ενημέρωσης, θα πρέπει να καταγράφεται και να αποτιμάται το επίπεδο των χρηστών στα συγκεκριμένα θέματα ώστε αφενός να ελέγχεται η διείσδυση των μεταδιδόμενων μηνυμάτων και αφετέρου να πραγματοποιούνται οι κατάλληλες αναπροσαρμογές για την επίτευξη των ζητούμενων στόχων.