Εικόνα Avatar

Ευάγγελος Χρήστου @echristou ?

Ενεργόποιήθηκε πριν από : 6 μήνες
  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   6 μήνες πριν · Προβολή

    Αγαπητοί φίλοι,

    Από τα αποτελέσματα της Α’ Φάσης των εργασιών της ομάδας εργασίας ”Παιδεία Έρευνα & Καινοτομία” προέκυψαν συγκεκριμένες αρχικές προτάσεις για βραχυχρόνιες δράσεις. Οι δράσεις αυτές έχουν ως στόχο να κινητοποιήσουν τους εμπλεκόμενους φορείς προς την κατεύθυνση που θέτει το ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη (Digital Europe 2020) και να θέσουν τις βάσεις για μεσοπρόθεσμες δράσεις που συμβάλλουν στην εναρμόνιση της χώρας με τους στόχους του ψηφιακού θεματολογίου για την Ευρώπη. Οι προτάσεις προέκυψαν μέσα από διαδικασία ανοιχτού διαλόγου και διαβούλευσης με τα μέλη του φόρουμ που συμμετείχαν στην ομάδα εργασίας.

    Οι προτάσεις θα παρουσιαστούν σε ανοιχτή εκδήλωση που θα γίνει την Τετάρτη 30 Μαρτίου στις 4μμ στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου).

    Στην ιστοσελίδα https://digitalgreece2020.gr/protaseis μπορείτε:
    - Να δηλώστε συμμετοχή στην εκδήλωση
    - Να κατεβάσετε σε μορφή pdf, το παραδοτέο της Α’ Φάσης
    - Να βαθμολογείτε και να σχολιάστε την κάθε δράση

    Φιλικά,
    Ευάγγελος Χρήστου
    Συντονιστής Ομάδας Εργασίας ”Παιδεία, Έρευνα & Καινοτομία”

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   8 μήνες, 1 εβδομάδα πριν · Προβολή

    Αγαπητοί φίλοι,

    Εύχομαι σε όλους καλή χρονιά!

    θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι, στις 21/12/2010 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων) ημερίδα στην οποία παρουσιάστηκαν τα πρώτα συμπεράσματα της δημόσιας διαβούλευσης για την Ψηφιακή Ελλάδα 2020. Η Ομάδα ”Παιδεία, Έρευνα & Καινοτομία” παρουσίασε τα πρώτα συμπεράσματα από την δημόσια διαβούλευσή της, καθώς και τις 2 παρακάτω Δράσεις ως προτεινόμενες για άμεση αξιοποίηση από την Πολιτεία:
    1. Ανοικτή πρόσβαση στη γνώση: Υιοθέτηση πολιτικής ελεύθερης πρόσβασης (open access) σε εθνικό επίπεδο:
    • ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα: Αξιοποίηση και προβολή υπαρχόντων υποδομών καταθετηρίων, ανάρτηση δημοσιεύσεων, δημοσιεύσεις ερευνητών και πανεπιστημιακών σε open access journals, γκρίζα βιβλιογραφία, ξεκλείδωμα μαθημάτων του e-Class! Η δράση αυτή Συμπεριλαμβάνεται στην Ψηφιακή Ατζέντα 2020 της Ε.Ε.
    • Α’βάθμια & Β’βάθμια Εκπαίδευση: Αξιοποίηση εμπειρίας & βέλτιστων πρακτικών. Μεταφορά γνώσης από ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα.
    • Κέρδος: Διάχυση γνώσης, διαφάνεια, αξιολόγηση έργου, μείωση κόστους, πολλαπλασιαστική δράση, θέμα ιδεολογίας, διεθνής θετική εμπειρία.
    2. Εξοικείωση και αξιοποίηση Ελεύθερου Λογισμικού & Λογισμικού Ανοικτού κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ): Υιοθέτηση εθνικής πολιτικής χρήσης και προώθησης ΕΛ/ΛΑΚ:
    • Προώθηση υιοθέτησης ΕΛ/ΛΑΚ σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και σε Ερευνητικά Κέντρα: Προβολή πλεονεκτημάτων, εξοικείωση χρηστών, αξιοποίηση υπάρχουσας υποδομής, σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων.
    • Μέχρι το 2020, σε όλα τα ιδρύματα (ΝΠΔΔ & εποπτευόμενα): Σταδιακή – αλλά πλήρης – μετάβαση από το κλειστό λογισμικό στο ελεύθερο λογισμικό.
    • Κέρδος: Ορθότερη αξιοποίηση πόρων, μείωση κόστους, εξειδίκευση χρήσης, ασφάλεια, θέμα ιδεολογίας, διεθνής θετική εμπειρία.

    Καθώς έχει ξεκινήσει η προετοιμασία της εξειδίκευσης των παραπάνω προτάσεων, θα χαρούμε να λάβουμε τις δικές σας σχετικές απόψεις, προτάσεις και τοποθετήσεις, καθώς και με τις προτάσεις σας σχετικά με τυχόν πρόσθετες Δράσεις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, την Έρευνα και την Καινοτομία που μπορούν να αναπτυχθούν άμεσα από την Πολιτεία.

    Εκ μέρους της ομάδας, σας εύχομαι Ευτυχισμένο το 2011
    Ευάγγελος Χρήστου

    • Εικόνα Avatar
      Άννα Κρασσά · 8 μήνες πριν

      Καλή χρονιά και σε σας,
      πολύ ουσιαστικές οι προτάσεις αυτές, μακάρι να εισακουστούν από την Πολιτεία και να δούμε άμεσα την εφαρμογή τους.
      Ειδικά σε αυτούς τους πολύ δύσκολους οικονομικά καιρούς, η χρήση των Ανοικτών Προτύπων (σε πηγές και λογισμικό) έχει προστιθέμενη αξία.

      Κάποιες ιδέες σχετικά με τα παραπάνω:
      - υιοθέτηση e-portfolios από τα ΑΕΙ και ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό προσωπικό και δημιουργία ηλεκτρονικού προφίλ των ιδρυμάτων,
      - αξιοποίηση της Τηλεκπαίδευσης (e-learning) για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων σε θέματα παιδαγωγικά,
      - ηλεκτρονική επιμόρφωση (e-learning) όλων των ενδιαφερομένων σε λογισμικά ανοικτού κώδικα, προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση των ιδρυμάτων από το κλειστό στο ανοικτό λογισμικό.

      Άννα

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   8 μήνες, 4 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Αγαπητοί φίλοι,

    Εχθές 21/12/2010 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων) ημερίδα στην οποία παρουσιάστηκαν τα πρώτα συμπεράσματα της δημόσιας διαβούλευσης για την Ψηφιακή Ελλάδα 2020. Η Ομάδα ”Παιδεία, Έρευνα & Καινοτομία” παρουσίασε τα πρώτα συμπεράσματα από την δημόσια διαβούλευσή της, καθώς και τις 2 παρακάτω Δράσεις ως προτεινόμενες για άμεση αξιοποίηση από την Πολιτεία:
    1. Ανοικτή πρόσβαση στη γνώση: Υιοθέτηση πολιτικής ελεύθερης πρόσβασης (open access) σε εθνικό επίπεδο:
    • ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα: Αξιοποίηση και προβολή υπαρχόντων υποδομών καταθετηρίων, ανάρτηση δημοσιεύσεων, δημοσιεύσεις ερευνητών και πανεπιστημιακών σε open access journals, γκρίζα βιβλιογραφία, ξεκλείδωμα μαθημάτων του e-Class! Η δράση αυτή Συμπεριλαμβάνεται στην Ψηφιακή Ατζέντα 2020 της Ε.Ε.
    • Α’βάθμια & Β’βάθμια Εκπαίδευση: Αξιοποίηση εμπειρίας & βέλτιστων πρακτικών. Μεταφορά γνώσης από ΑΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα.
    • Κέρδος: Διάχυση γνώσης, διαφάνεια, αξιολόγηση έργου, μείωση κόστους, πολλαπλασιαστική δράση, θέμα ιδεολογίας, διεθνής θετική εμπειρία.
    2. Εξοικείωση και αξιοποίηση Ελεύθερου Λογισμικού & Λογισμικού Ανοικτού κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ): Υιοθέτηση εθνικής πολιτικής χρήσης και προώθησης ΕΛ/ΛΑΚ:
    • Προώθηση υιοθέτησης ΕΛ/ΛΑΚ σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και σε Ερευνητικά Κέντρα: Προβολή πλεονεκτημάτων, εξοικείωση χρηστών, αξιοποίηση υπάρχουσας υποδομής, σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων.
    • Μέχρι το 2020, σε όλα τα ιδρύματα (ΝΠΔΔ & εποπτευόμενα): Σταδιακή – αλλά πλήρης – μετάβαση από το κλειστό λογισμικό στο ελεύθερο λογισμικό.
    • Κέρδος: Ορθότερη αξιοποίηση πόρων, μείωση κόστους, εξειδίκευση χρήσης, ασφάλεια, θέμα ιδεολογίας, διεθνής θετική εμπειρία.

    Θα χαρούμε να λάβουμε τις δικές σας απόψεις και τοποθετήσεις σχετικά με τις παραπάνω προτάσεις, καθώς και με τις προτάσεις σας σχετικά με πρόσθετες Δράσεις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, την Έρευνα και την Καινοτομία που μπορούν να αναπτυχθούν άμεσα από την Πολιτεία.

    Εκ μέρους της ομάδας, σας εύχομαι Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2011
    Ευάγγελος Χρήστου

    • Εικόνα Avatar
      Νικόλαος Τσονιώτης · 8 μήνες, 4 εβδομάδες πριν

      Καλησπέρα σας, θα ήθελα να προτείνω σαν υπο-ενότητα στη Δράση 1 να συμπεριληφθεί και πλατφόρμα συζήτησης-διασύνδεσης ιδιωτών και ερευνητών στη βάση προσέλκυσης ιδιωτικού κεφαλαίου για την πιθανή αξιοποίηση και εμπορευματοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων. Σχετικά θα ήθελα να αναφέρω το παράδειγμα της ”τσάντας με ηλιακούς συλλέκτες” από ερευνητική ομάδα του ΑΠΘ, που ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να είναι επενδυτικό πεδίο Ελλήνων επιχειρηματιών (κυρίως νέων επιχειρηματιών), τελικά προχωρά με Γερμανική εταιρεία (διορθώστε με αν κάνω λάθος). Θεωρώ ότι η ανοικτή πρόσβαση στη γνώση θα πρέπει να είναι συνυφασμένη και με την ανάδειξη της επί του πρακτέου αξιοποίησής της.

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου and ΚΑΡΟΥΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ are now friends   9 μήνες, 1 εβδομάδα πριν · Προβολή

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   9 μήνες, 2 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Αγαπητοί φίλοι,

    Η παρούσα συζήτηση είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, είναι εμφανές ότι έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας για να αναλύσουμε όλα αυτά τα ζητήματα, και στο σημείο αυτό θα ήθελα να προσθέσω και μία ακόμα διάσταση στη συζήτησή μας: τη διασύνδεση της έρευνας, των ΤΠΕ και της καινοτομίας. Στο πλαίσιο αυτό, προκύπτουν 3 κρίσιμα ερωτήματα προς συζήτηση:

    1. Ποιες είναι οι 2 σημαντικότερες (από πλευράς ωφελειών) ανάγκες για ΤΠΕ στο σύνολο του ερευνητικού κόσμου της χώρας;

    Ποιες είναι οι βασικές ανάγκες για εργαλεία και υποδομές ΤΠΕ για την πληρέστερη και ταχύτερη αξιοποίηση/προβολή/διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

    2. Ποιοί είναι οι 2 σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αξιοποίηση των ΤΠΕ για την προώθηση της καινοτομίας στην βασική ή/και στην εφαρμοσμένη έρευνα;

    Πως συνδέονται τα παραπάνω και με την Παιδεία; Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις απόψεις σας!

    Φιλικά,

    Ευάγγελος Χρήστου
    Συντονιστής Ομάδας ”Παιδεία, Έρευνα & Καινοτομία”

    • Εικόνα Avatar
      Θεοδώρα Σταθούλια · 9 μήνες, 2 εβδομάδες πριν

      ΟΚ αγαπητέ κ. Χρήστου, ας βουτήξουμε στα ερωτήματα που θέσατε.
      ”Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του ελληνικού ερευνητικού συστήματος είναι η σχετικά υψηλή εξάρτησή του από χρηματοδοτήσεις της ΕΕ, τόσο μέσω των Διαρθρωτικών Ταμείων, όσο και μέσω των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων πλαίσιο για την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη στην ΕΕ. […] Τα Προγράμματα-Πλαίσιο της ΕΕ. Αναπτύχθηκαν παράλληλα με το ελληνικό ερευνητικό σύστημα εδώ και τρεις δεκαετίες και παρείχαν σημαντικές ευκαιρίες στους Έλληνες ερευνητές ..η παράλληλη αυτή πορεία σε συνδυασμό με την έλλειψη μακροχρόνιας πολιτικής Ε&Τ σε εθνικό επίπεδο, δημιούργησε μια ισχυρή εξάρτηση της ερευνητικής κοινότητας από τα Προγράμματα-Πλαίσιο που έχει δράσει ανασταλτικά σε ορισμένους τομείς, όπως για παράδειγμα στον θεματικό προσανατολισμό των ελληνικών ερευνητικών ομάδων ” (απόσπασμα από Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ενίσχυση της Έρευνας,
      της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας, 2010).
      Επιβεβαιώνοντας την διαπίστωση αυτή που έχει τεράστια αξία για την σημερινή στρατηγική που πρέπει να σχεδιαστεί, αντιγράφουμε από την δημοσίευση του Γιώργου Λιάγκουρα ( what can we learn from the failures of technology and innovation policies in the European Periphery?, European Urban and Regional Studies, 17(3). ‘Χρησιμοποιώντας τα αναλυτικά δεδομένα από τα Ευρωπαϊκά Πλαίσια Στήριξης (Framework Programmes) 2 και 3, – 1987–1991 (€5,396) και 1990–1994 (€6,600) αντιστοίχως, οι χώρες της σύγκλισης και οι περιφέρειές τους απορρόφησαν περισσότερα χρήματα από τις πλουσιότερες, παρά τις χαμηλές Ερευνητικές και Τεχνολογικές τους δυνατότητες. Για παράδειγμα, εάν μια κοινοτική δαπάνη που απορροφήθηκε από μια χώρα μετρηθεί με τον αριθμό των εργαζομένων στην έρευνα και την ανάπτυξη, η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στο Πρόγραμμα 3, λαμβάνοντας σχεδόν 3.5 φορές περισσότερα χρήματα από ότι ο μέσος όρος των υπολοίπων χωρών. (Sharp, M, 1999 “competitiveness and cohesion-are the two compatible?’, Research policy 27 (6)’.Σύμφωνα με τον Sharp, οι περισσότερο ωφελημένοι από τα ευρωπαϊκά πλαίσια στήριξης ήταν ομάδες πανεπιστημίων και ερευνητικών ινστιτούτων και όχι οι επιχειρήσεις. Βέβαια έχει σημασία να τονιστεί εδώ, η χρήσιμη παρατήρηση του Sharp, ότι υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στις χρηματοδοτήσεις από τα Διαρθρωτικά Ταμεία και τα Ευρωπαϊκά Πλαίσια Στήριξης (framework programmes). Και αυτό γιατί στην περίπτωση των Πλαισίων Στήριξης οι συμμετέχοντες από τις περιοχές σύγκλισης είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν τους στόχους που αντανακλούν τα ενδιαφέροντα των πλούσιων περιοχών της Ευρώπης. Αντίθετα τα Διαθρωτικά Ταμεία, τουλάχιστον τυπικά, εξασφαλίζουν στις χώρες σύγκλισης την δυνατότητα να προσαρμόσουν τις πολιτικές τους στις ανάγκες τους. Συμπερασματικά, θα μπορούσε να διατυπωθεί η εκτίμηση ότι, ενώ ομάδες ερευνητικές άντλησαν σοβαρό μερίδιο χρηματοδότησης και τεχνολογικές προκλήσεις από την ΕΕ, δεν μπόρεσαν παρά να αντιγράψουν ερευνητικούς στόχους που ήταν εκτός ελληνικής τεχνολογικής και επιχειρησιακής πραγματικότητας, αφήνοντας έτσι ανεπηρέαστο ένα σοβαρό πεδίο άντλησης και ένταξης των ερευνητικών στόχων και αποτελεσμάτων στην ελληνική παραγωγική διαδικασία και στο σύνολο του ερευνητικού και τεχνολογικού γίγνεσθαι της χώρας.
      Ο Λιάγκουρας στην παραπάνω δημοσίευση προσπαθεί να προσδιορίσει τους λόγους που απέτυχε η ευρωπαϊκή πολιτική σύγκλιση των περιφερειών σε επίπεδο τεχνολογικής σύγκλισης, παρά τα σημαντικά κονδύλια, σε δυο λόγους: Ο σημαντικός είναι ότι οι χώρες σύγκλισης αναγκάστηκαν να εισάγουν από τις πλούσιες χώρες της ΕΕ, θεωρητικές έννοιες, τρόπο σκέψης και δράσεις, που είχαν μικρή σχέση με αυτές. Επίσης, η εμμονή της ΕΕ με τις ‘καλές πρακτικές’ και την ‘high-tech’, μπορεί να θεωρηθεί κυρίαρχο στοιχείο στο θεωρητικό μοντέλο που εισήχθη, μοντέλο που υποβαθμίζει την σημασία της οργάνωσης των επιχειρήσεων και τις ευρύτερες οικονομικές δομές μιας χώρας.
      Περισσότερα από τις θέσεις του Εθνικού σχεδίου ” ’Όσον αφορά στις Εθνικές Ερευνητικές Υποδομές, με βάση τον Εθνικό «Οδικό Χάρτη» που είχε διαμορφωθεί το 2007, και την μετέπειτα εισήγηση του ΕΣΕΤ, προτείνονται νέες μεγάλης κλίμακας ερευνητικές υποδομές οι οποίες ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της ευρωπαϊκής και εθνικής ερευνητικής πολιτικής και οι οποίες αναμένεται να καταστήσουν τη χώρα μας πιο ανταγωνιστική στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας. Η προοπτική είναι, ορισμένες από τις προταθείσες, από τους ελληνικούς φορείς, μεγάλης κλίμακας ερευνητικές υποδομές να έχουν και παν-ευρωπαϊκή διάσταση, ώστε μελλοντικά, εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, να προταθούν για τον «Ευρωπαϊκό Οδικό Χάρτη Ερευνητικών Υποδομών», που διαμορφώνεται στο πλαίσιο του ESFRI (European Strategy Forum for Research Infrastructures). Επίσης, προτείνονται σχετικά κριτήρια αξιολόγησης”.
      Θα πρέπει να τονισθεί εδώ ότ,ι στον άξονα των στοχοθετημένων ερευνητικών έργων , ορίζεται ότι θα ‘περιλαμβάνει την χρηματοδότηση ερευνητικών έργων για την κάλυψη των εθνικών ερευνητικών προτεραιοτήτων. Ο καθορισμός των ερευνητικών προτεραιοτήτων θα γίνει ”με την ενεργό συμμετοχή της ερευνητικής και επιχειρηματικής κοινότητας της χώρας και θα εξυπηρετεί τις ευρύτερες αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας’.
      Αρα για να καταλήξω σύντομα κάπου, εΕίναι φανερό ότι η έρευνα θα αφορά σε επιχειρησιακή (Η Βρετανική Εταιρεία ορίζει την Επιχειρησιακή Έρευνα, ως την « Εφαρμογή επιστημονικών μεθόδων από διεπιστημονικές ομάδες για την αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων ελέγχου οργανωμένων συστημάτων ανθρώπων και μηχανών με στόχο την εύρεση λύσεων που εξυπηρετούν τους συνολικούς σκοπούς της επιχείρησης με τον καλύτερο τρόπο » και εφαρμοσμένη έρευνα και όχι σε βασική. Πολύ περισσότερο αυτού,οι δράσεις δεν θα αφορούν τις ανθρωπιστικές επιστήμες, αφού αυτές δεν προσφέρουν άμεσα στον παραγωγικό τομέα, και θα απαξιωθεί η βασική έρευνα. Αυτή ην πολιτική βέβαια, αντανακλά την Ευρωπαϊκή πολιτική για την βασική έρευνα που από το 2006, έχει εγκαταλειφτεί και έχει ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ερευνητική Επιτροπή. Ενδιαφέρον είναι να δει κανείς ότι η αντίστοιχη ιστοσελίδα για την βασική έρευνα στην ΕΕ (http://ec.europa.eu/research/future/basic_research/index_en.html), έχει την ένδειξη ‘αυτή η σελίδα δεν είναι πια τρέχουσα, αλλά μπορεί να έχει ενδιαφέρον για ιστορικούς λόγους και μπορεί να περιλαμβάνει χρήσιμη πληροφορία‘.
      Η βασική έρευνα τελείωσε για την Ευρώπη;;; Ως εκ τούτου πως να αντιμετωπίσουμε τα στρατηγικά ερωτήματά σας κ. Χρήστου αν δεν πάρουμε το νήμα από την αρχή;

  • Avatar

    Ο Ευάγγελος Χρήστου δημοσίευσε σχόλιο σε δραστηριότητα   9 μήνες, 3 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Εκ μέρους της κυρίας. Δέσποινας Πλευριά, σας προωθώ τις πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις της στα ερωτήματα που τέθηκαν:

    ”1. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στο οποίο αξιοποιούνται ΤΠΕ;

    Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερα στην περιοχή των ΤΠΕ. Όπως σε όλες τις ειδικότητες, έτσι και σ αυτήν, υπάρχουν οι ειδικοί και ειδήμονες που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ασχοληθούν μα τα του κλάδου. Το αντίστροφο πρέπει να γίνεται, δηλαδή οι ΤΠΕ να προσφέρουν στο σύνολο της διαδακτικής κοινότητας.

    2. Ποια είναι η σημαντικότερη (από πλευράς ωφελειών) ανάγκης για ΤΠΕ στην εκπαίδευση;

    Αυτή που έχουμε στην κοινωνία γενικότερα, ότι πρέπει να μειωθεί ο ψηφιακός αναλφαβητισμός, δηλ. ο μοντέρνος άνθρωπος θα πρέπει να μάθει να χειρίζεται σωστά ΣΑΝ ΕΡΓΑΛΕΙΟ το διαδίκτυο και τον υπολογιστή, την τεχνολογία γενικότερα, ώστε να μην πέφτει θύμα κακών χειρισμών και υπερβολής.”

    Σε απάντηση στο - Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία : Αγαπητοί φίλοι, Από τη μέχρι τώρα διαβούλευση σχετικά με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην παιδεία, έχουν προκύψει 2 κρίσιμα ερωτήματα: 1. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στο οποίο αξιοποιούνται ΤΠΕ; 2. Ποια [...] · Προβολή
  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   9 μήνες, 3 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Αγαπητοί φίλοι,

    Από τη μέχρι τώρα διαβούλευση σχετικά με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην παιδεία, έχουν προκύψει 2 κρίσιμα ερωτήματα:

    1. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στο οποίο αξιοποιούνται ΤΠΕ;

    2. Ποια είναι η σημαντικότερη (από πλευράς ωφελειών) ανάγκης για ΤΠΕ στην εκπαίδευση;

    Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την άποψη σας!

    Φιλικά,

    Ευάγγελος Χρήστου
    Συντονιστής Ομάδας ”Παιδεία, Έρευνα & Καινοτομία”

    • Εικόνα Avatar
      Γεώργιος Παυλίδης · 9 μήνες, 3 εβδομάδες πριν

      1. Δε βλέπω το λόγο για τον οποίο να μην υπάρχει ανοικτή πρόσβαση στο υλικό. Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί κεκτημένη γνώση του παρελθόντος, δηλαδή αναφέρεται σε αναγνωρισμένες ”αλήθειες”, στις οποίες θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να υπάρχει ανοικτή πρόσβαση.

      2. Αν αναλύσουμε την ερώτηση σε τμήματα μπορούμε να δώσουμε πάμπολλες απαντήσεις:

      2.1. ”ανάγκη” + ”εκπαίδευση”: κατά τη γνώμη μου εκπαίδευση=εκπαιδευτής, άρα 1η προτεραιότητα όχι στις ΤΠΕ (αν και είμαι πολλά χρόνια σχετιζόμενος με τις τεχνολογίες στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό) αλλά στον εκπαιδευτή

      2.2. ”ανάγκη” + ”ΤΠΕ”: ανάγκες έχουν και οι ΤΠΕ, αφού προς το παρόν αφορούν σε τεχνολογίες τις οποίες πρέπει ο χρήστης να μάθει, δηλ. δεν είναι τόσο ”έτοιμα” εργαλεία προς χρήση. Οι σύγχρονες προσεγγίσεις με την εφαρμογή ambient intelligence δείχνει προς το σωστό (κατά την άποψή μου) δρόμο, αλλά δεν έχουμε ακόμη έτοιμα ”προϊόντα” για την εκπαίδευση.

      2.3. ”ανάγκη για ΤΠΕ” + ”εκπαίδευση”:

      2.3.1. πρώτα-πρώτα υποδομές => υλικοτεχνικός εξοπλισμός και εκπαίδευση των εκπαιδευτών! (προσοχή εδώ σε φαινόμενα ημιμάθειας των εκπαιδευτών).

      2.3.2. Στη συνέχεια παραγωγή ψηφιακού υλικού εκπαίδευσης με ενθάρυνση των εκπαιδευτών για συνεχή παραγωγή νέου υλικού.

      2.3.3. Στη συνέχεια εφαρμογή τεχνολογιών διάχυτης νοημοσύνης ώστε οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι να είναι χρήστες της τεχνολογίας και όχι χειριστές.

    • Εικόνα Avatar
      Μπλέτσος Κωνσταντίνος · 9 μήνες, 3 εβδομάδες πριν

      Η απάντηση είναι προφανής και βρίσκεται στο παρακάτω link http://ocw.mit.edu/index.htm

    • Εικόνα Avatar
      Γιώργος Γιαννακόπουλος · 9 μήνες, 3 εβδομάδες πριν

      1. Θα συμφωνήσω και επαυξήσω την θέση ότι το υλικό πρέπει να βρίσκεται σε ανοικτή πρόσβαση. Βασικοί λόγοι είναι οι ακόλουθοι:
      - επαναχρησιμοποίηση. Δε θα χρειαστεί να ανακαλύπτουμε κάθε φορά τον τροχό.
      - εξέλιξη του υλικού. Αν δοθούν δυνατότητες βελτίωσης και παρέμβασης μέσα από πρακτικές συλλογικότητας (όπως Wikipedia, κ.ά.), θα είναι δυνατή η αναβάθμιση της ποιότητας συλλογικά, με ελάχιστο κόστος.
      - δημιουργία κουλτούρας ομαδικότητας και κοινού στόχου. Τέτοιοες πρακτικές ωθούν τους πολίτες και τους συμμετέχοντες να εξοικειώνονται με και συμμετέχουν σε ομαδικές προσπάθειες. Ανοίγονται έτσι οι δρόμοι και σε άλλες τέτοιες προσπάθειες. Το άτομο αποκτά αξία μέσω της προσωπικής του συνεισφοράς.
      - αξιολόγηση περιεχομένου. Είναι δυνατό μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης και βαθμολόγησης από την κοινότητα να αναδεικνύονται τα πιο ποιοτικά τμήματα του υλικού και να εντοπίζονται αδυναμίες.

      2. Έχοντας ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ την πρόσβαση όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία εκπαίδευσης (εκπαιδευτές και παιδιά) στο δίκτυο, οι βασικές ανάγκες θεωρώ ότι είναι::
      α. κοινότητες εκπαιδευτών για ανταλλαγή γνώσεων, πρακτικών, υλικού και ερωταπαντήσεων σε θέματα εκπαίδευσης. Οι κοινότητες αυτές, διαμοιράζοντας τη γνώση, οδηγούν ευθέως στην αναβάθμισή της πρακτικής των ενδιαφερομένων και δημιουργούν αξιοποιήσιμη υποδομή για το αύριο.
      β. παιγνίδια μελέτες, με σκοπό τη μάθηση αλλά και την έμμεση έρευνα για σκοπούς γνωστικής επιστήμης (cognitive science). Παράλληλα με τη μάθηση, είναι δυνατό να μελετηθούν οι αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, μέσα από εύστοχα κατασκευασμένες έρευνες/παιγνίδια. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών μπορούν να αποτελέσουν πολύ χρήσιμες πηγές ανάδρασης, ώστε να μπορούμε με επιστημονική τεκμηρίωση να αξιολογούμε συνεχώς τη θέση των ΤΜΕ στην εκπαίδευση και την εκπαίδευση καθ’ αυτή.
      γ. εκπαιδευτικά παιγνίδια συνεργασίας, με σκοπό την ενίσχυση της ομαδικότητας και πρωτοβουλίας των παιδιών. Κοινοί στόχοι σε τέτοια παιγνίδια μπορούν να αποτελέσουν τόσο πόλο ενδιαφέροντος για τα παιδιά, όσο και εύκολη εισαγωγή στον κόσμο της τεχνολογίας (αναζητήστε π.χ. το Programming with alice).

      Οι τρεις παραπάνω προτάσεις περιγράφουν, κατά τη γνώμη μου, τα βασικότερα εργαλεία για να στηθεί το οικοδόμημα της ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Χωρίς δημιουργία υποστηρικτικής κοινότητας (σημείο α.) οι χρήστες μπορεί να εγκαταλείψουν την προσπάθεια. Χωρίς επιστημονική αξιολόγηση δε θα γνωρίζουμε τα αποτελέσματα των προσπαθειών (σημείο β.). Χωρίς κίνητρα δε θα μπορέσουμε να έλξουμε τα παιδιά στην πρακτική της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (σημείο γ.).

    • Εικόνα Avatar
      Ευάγγελος Χρήστου · 9 μήνες, 3 εβδομάδες πριν

      Εκ μέρους της κυρίας. Δέσποινας Πλευριά, σας προωθώ τις πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις της στα ερωτήματα που τέθηκαν:

      ”1. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στο οποίο αξιοποιούνται ΤΠΕ;

      Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερα στην περιοχή των ΤΠΕ. Όπως σε όλες τις ειδικότητες, έτσι και σ αυτήν, υπάρχουν οι ειδικοί και ειδήμονες που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ασχοληθούν μα τα του κλάδου. Το αντίστροφο πρέπει να γίνεται, δηλαδή οι ΤΠΕ να προσφέρουν στο σύνολο της διαδακτικής κοινότητας.

      2. Ποια είναι η σημαντικότερη (από πλευράς ωφελειών) ανάγκης για ΤΠΕ στην εκπαίδευση;

      Αυτή που έχουμε στην κοινωνία γενικότερα, ότι πρέπει να μειωθεί ο ψηφιακός αναλφαβητισμός, δηλ. ο μοντέρνος άνθρωπος θα πρέπει να μάθει να χειρίζεται σωστά ΣΑΝ ΕΡΓΑΛΕΙΟ το διαδίκτυο και τον υπολογιστή, την τεχνολογία γενικότερα, ώστε να μην πέφτει θύμα κακών χειρισμών και υπερβολής.”

    • Εικόνα Avatar
      Χάρης Γεωργίου · 9 μήνες, 2 εβδομάδες πριν

      Στο ερώτημα σχετικά με τη σκοπιμότητα της ανοικτής πρόσβασης, η απάντηση είναι προφανώς ΝΑΙ. Ακόμα και στην περίπτωση υλικού που κανονικά πρέπει να είναι περιορισμένης πρόσβασης (π.χ. θέματα εξετάσεων), η ανταλλαγή υλικού μεταξύ ομάδων με κατάλληλα δικαιώματα πρόσβασης (π.χ. μεταξύ καθηγητών ή μεταξύ ΥΠΕΠΘ και σχολείων) δημιουργεί υπεραξία και ωρίμανση του εκπαιδευτικού υλικού.

      Στο ερώτημα σχετικά με τις ωφέλειες από τη χρήση ΤΠΕ στην εκπαίδευση, προφανώς συνδέεται με το παραπάνω και έχει να κάνει με: (1) ταχύτατη διάθεση του υλικού, (2) επαναχρησιμοποίηση του υλικού, (3) τακτική ενημέρωση και εμπλουτισμό του υλικού. Αυτές είναι άλλωστε οι βασικές αρχές όλων των μοντέλων e-courses, είτε ως υλικό για διάβασμα είτε σαν podcasts/vidcasts, σε όλα τα Πανεπιστήμια που το εφαρμόζουν (π.χ. ΜΙΤ-OCW).

      Όμως, η χρησιμότητα και ο βαθμός αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού είναι ευθέως ανάλογο το τρόπου οργάνωσης και διάθεσής του μέσα από μια τέτοια πλατφόρμα. Πρέπει να υπάρχει σωστή υποδομή και σχεδίαση, άμεση διασυνδεσιμότητα (όχι μεμονωμένα πακέτα, εκτός δικτύου) και φυσικά αντίστοιχη εκπαίδευση του διδακτικού προσωπικού ως προς τη σωστή αξιοποίησή του – δεν πρόκειται απλά για παρουσίαση έτοιμου υλικού.

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   9 μήνες, 4 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Καλησπέρα σε όλους!

    Ακολουθούν οι αρχικοί άξονες της διαβούλευσης για την θεματική ενότητα ”Παιδεία”, μαζί με τα σχετικά ερωτήματα (μελλοντικά θα ακολουθήσει σχετική διαβούλευση και για την θεματική ενότητα ”Έρευνα”).

    Ήρθε η ώρα να καταθέσετε τις απόψεις και την εμπειρία σας – δείτε τις ερωτήσεις που ακολουθούν:

    1. Ανάγκες για Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση

    Οι ανάγκες εισαγωγής και αξιοποίησης Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι πολύπλοκες και απαιτητικές. Παρακάτω, παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα τα οποία στοχεύουν στη διασαφήνιση και στην ιεράρχηση των αναγκών για ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

    1.1. Ποιές είναι οι 3 σημαντικότερες (από πλευράς ωφελειών) ανάγκες για Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης;

    1.2. Ποιές είναι οι 3 περισσότερο επείγουσες/πιεστικές (από πλευράς χρόνου) ανάγκες για ΤΠΕ στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης;

    2. Αξιοποίηση υπαρχόντων ΤΠΕ στην εκπαίδευση

    Είναι αποδεκτό ότι, οι ΤΠΕ δεν αξιοποιούνται επαρκώς από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας. Παράλληλα, υπάρχουν αρκετές εφαρμογές ΤΠΕ οι οποίες είναι ήδη διαθέσιμες αλλά δεν χρησιμοποιούνται αποδοτικά, ενώ άλλες ΤΠΕ θα μπορούσαν άμεσα να αποκτηθούν με μηδενικό κόστος πρόσκτησης (π.χ. ορισμένες εφαρμογές ΤΠΕ βασισμένες σε ελεύθερο λογισμικό). Παρακάτω, παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα τα οποία στοχεύουν στη διασαφήνιση και στην ιεράρχηση των θεμάτων που αφορούν την αξιοποίηση των υπαρχόντων ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

    2.1. Πως μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα, οικονομικότερα και ταχύτερα οι υπάρχουσες (ήδη διαθέσιμες) ΤΠΕ στην εκπαίδευση;

    2.2. Σε ποιούς εκπαιδευτικούς τομείς ή κλάδους μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα, οικονομικότερα και ταχύτερα οι υπάρχουσες (ήδη διαθέσιμες) ΤΠΕ;

    3. Ανθρώπινοι πόροι υπαρχόντων (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση

    Είναι γενικά παραδεκτό ότι οι ΤΠΕ είναι εντελώς άχρηστες εάν οι χρήστες τους δεν έχουν την δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσουν, ή έστω να τις αξιοποιήσουν με αποδοτικό τρόπο. Κατά συνέπεια, η σχέση ΤΠΕ και ανθρώπινων πόρων είναι ιδιαίτερα σημαντική. Παρακάτω, παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα τα οποία στοχεύουν στη διασαφήνιση και στην ιεράρχηση των θεμάτων που σχετίζονται με τους ανθρώπινους πόρους και τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

    3.1. Ποιές είναι οι 3 κύριες ανάγκες εκπαίδευσης και κατάρτισης των διδασκόντων (σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης) για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;

    3.2. Με ποιούς τρόπους μπορεί να μεγιστοποιηθεί η ενθάρρυνση και κινητοποίηση των διδασκόντων για τη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;

    3.3. Πως μπορεί να διασφαλιστεί η διαφάνεια της χρήσης των ΤΠΕ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης;

    4. Πολιτικές Πρόσβασης, Καινοτομία και ΤΠΕ στην εκπαίδευση

    Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται σημαντικά τα επιχειρήματα υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης υλικού ΤΠΕ καθώς και υπέρ της χρήσης ελεύθερου λογισμικού για τις εκπαιδευτικές ΤΠΕ. Ακόμα, σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, η ορθή αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση μπορεί να σχετίζεται με πολλαπλούς τρόπους και με την καινοτομία. Κατά συνέπεια, η σχέση ΤΠΕ και καινοτομίας είναι ιδιαίτερα σημαντική. Παρακάτω, παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα τα οποία στοχεύουν στη διασαφήνιση και στην ιεράρχηση των θεμάτων που σχετίζονται με τις πολιτικές πρόσβασης, την καινοτομία και τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

    4.1. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική ανοικτής πρόσβασης όλων των ενδιαφερόμενων στο σύνολο του διδακτικού-εκπαιδευτικού υλικού στο οποίο αξιοποιούνται οι ΤΠΕ;

    4.2. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική χρήσης ελεύθερου λογισμικού για όλες τις εφαρμογές ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται στην διδασκαλία;

    4.3. Πρέπει να υιοθετηθεί πολιτική χρήσης αποκλειστικά και μόνο ελεύθερου λογισμικού για όλες ανεξαιρέτως τις ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται σε όλα τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα;

    4.4. Ποιοί είναι οι 2 σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αξιοποίηση των ΤΠΕ για την προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση;

    4.5. Πως μπορεί να συνδεθεί και να ενισχυθεί η καινοτομική επιχειρηματικότητα και η εκπαίδευση μέσω των ΤΠΕ;

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   9 μήνες, 4 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Καλημέρα σε όλους,

    Το παρακάτω άρθρο νομίζω ότι θα ενδιαφέρει πολλούς!

    Φιλικά,
    Ευάγγελος Χρήστου
    Υ.Γ. Όπως σας ενημέρωσα εχθές, αργότερα σήμερα θα αναρτηθούν τα πρώτα ερωτήματα προς διαβούλευση!

    Από ΤΑ ΝΕΑ:

    Βγήκαν στο φως κρυφά ταλέντα

    Οι νέες τεχνολογίες και τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ∆ικτύου Σχολικής Καινοτομίας είχαν ως αποτέλεσμα να αποκαλυφθούν κρυμμένα ταλέντα και κλίσεις των μαθητών.

    Πλήρες άρθρο:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4605591

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία:   9 μήνες, 4 εβδομάδες πριν · Προβολή

    Αγαπητοί φίλοι,

    Αύριο θα ανακοινωθούν στην παρούσα ομάδα εργασίας τα πρώτα βασικά ερωτήματα – άξονες διαβούλευσης σχετικά με την παιδεία, την καινοτομία και την έρευνα.

    Η καλύτερη προετοιμασία για την Ψηφιακή Ελλάδα του 2020 είναι η άμεση εισαγωγή της πληροφορικής ως περιεχομένου και ως εργαλείου σε όλες βαθμίδες της εκπαίδευση της σημερινής Ελλάδας. Τα οφέλη του πολίτη είναι αφενός η δημιουργία ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος (σχολείου, πανεπιστημίου, κλπ.) πιο ελκυστικού και δημιουργικού για τον μαθητή και τον φοιτητή και αφετέρου ένα πλαίσιο που θα ενθαρρύνει την έρευνα και την καινοτομία. Με απλά λόγια η Ομάδα θα συμβάλλει στον σχεδιασμό των πολιτικών με τις οποίες το μαθητικό, σπουδαστικό, φοιτητικό και επιστημονικό δυναμικό της χώρας θα παροτρύνεται να παράγει ιδέες, εργαλεία, εφαρμογές και περιεχόμενο προς όφελος της κοινωνίας και της ανάπτυξης.

    Ήρθε η ώρα να καταθέσετε τις απόψεις σας, τους προβληματισμούς σας και τις ανησυχίες σας. Οι παρεμβάσεις σας αξιοποιούνται από τους συντονιστές και τους τεχνικούς υπεύθυνους της ομάδας εργασίας για την συμμετοχική διαμόρφωση και τον εμπλουτισμό των προτάσεων πολιτικής.

    Επισκεφτείτε αύριο την παρούσα Ομάδα και συμμετέχετε ενεργά στη διαβούλευση για το μέλλον της παιδείας, της έρευνας και της καινοτομίας στην χώρα μας!

    Φιλικά,

    Ευάγγελος Χρήστου
    Συντονιστής Ομάδας ”Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία”

  • Avatar
  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου and Panagiotis Stathopoulos are now friends   10 μήνες πριν · Προβολή

  • Avatar

    Ευάγγελος Χρήστου and Ηλίας Χατζάκης are now friends   10 μήνες πριν · Προβολή

  • Avatar

    Η / Ο Ευάγγελος Χρήστου συμμετέχει στην ομάδα: AvatarΨηφιακό Χάσμα   10 μήνες πριν · Προβολή

  • Avatar
  • Avatar

    Η / Ο Ευάγγελος Χρήστου συμμετέχει στην ομάδα: Avatare-Επιχειρηματικότητα   10 μήνες πριν · Προβολή

  • Avatar

    Η / Ο Ευάγγελος Χρήστου συμμετέχει στην ομάδα: AvatarΠαιδεία, Έρευνα και Καινοτομία   10 μήνες πριν · Προβολή

  • Avatar

    O/H Ευάγγελος Χρήστου μόλις ενεργοποίησε το λογαριασμό του   10 μήνες πριν · Προβολή

O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα
WordPress, από την ομάδα για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του γραφείου του Πρωθυπουργού

Creative Commons License