Τι γίνεται με τα αεροπορικά εισιτήρια της airtickets

Η airtickets ήταν από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία της Ευρώπης και σίγουρα το μεγαλύτερο στην Ελλάδα.

 

Η κύρια δραστηριότητά της ήταν τα αεροπορικά εισιτήρια, όπου ο ετήσιος τζίρος της ήταν πάνω από 700 εκατομμύρια ευρώ.

 

Τα τελευταία χρόνια η airtickets ενώθηκε με την travelplanet24 κάτω από την «ομπρέλα» της TRIPSTA.

 

Δυστυχώς, λόγω κακοδιαχείρισης καθώς και άλλων παραγόντων, ο όμιλος TRIPSTA οδηγείται στο κλείσιμο.

 

Ήδη τα αεροπορικά εισιτήρια από την airtickets έχουν σταματήσει να εκδίδονται ενώ η Travelplanet προσφέρει μόνο ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

 

Όλος ο κλάδος του τουρισμού είναι σε σύγχυση καθώς η airtickets διακυνούσε εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

 

Πως όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Τι οδήγησε την εταιρεία σε αυτό σημείο δίχως επιστροφή;

 

Ποια ήταν τα μεγέθη της airtickets

 

Η airtickets πρόσφερε αεροπορικά εισιτήρια με πάνω από 3.500 κρατήσεις / ημέρα. Νούμερο τρομερά μεγάλο!

 

Η εταιρεία έκανε έναν τζίρο μεγέθους 2 εκατομμυρίων την ημέρα, μόνο από τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων.

 

Όμως, όπως γνωρίζουν όλοι πολύ καλά στον κλάδο του τουρισμού, τα αεροπορικα εισιτηρια έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους. Περισσότερο λειτουργούν ως «τυρί» για να κλείσει ο επισκέπτης και άλλες υπηρεσίες όπως ασφάλεια ταξιδιού, ξενοδοχείο, ενοικίαση αυτοκινήτου,κτλ που εκεί τα περιθώρια είναι αρκετά μεγαλύτερα απ’ότι στα αεροπορικά εισιτήρια.

 

Η διαδικασία αγοράς και πίστωσης μεταξύ των πελάτη-ταξιδιωτικό γραφείο-αεροπορική εταιρεία γίνεται ως εξής:

 

Ο πελάτης αγοράζει τα εισιτήρια και τα πληρώνει απευθείας με την κάρτα του (τα εξοφλεί άμεσα).

 

Στην συνέχεια το ταξιδιωτικό γραφείο (όπως η airtickets) κάνει την κράτηση του πελάτη σε κάποιο συνεργαζόμενο γραφείο GDS (όλα αυτά γίνονται αυτόματα). Τα γραφεία GDS είναι αυτά που συνδέουν τις αεροπορικές εταιρείες, τις τιμές και τα δρομολόγια με τα πληροφοριακά συστήματα των ταξιδιωτικών γραφείων.

 

Το ταξιδιωτικό γραφείο πληρώνει τις οφειλές του σχεδόν 15-30 ημέρες μετά την έκδοση των εισιτηρίων.

 

Για παράδειγμα τις κρατήσεις έως 15 Απριλίου, πρέπει να τις πληρώσει έως 15 Μαίου(περίπου έτσι είναι το πρόγραμμα).

 

Αν δεν γίνει η πληρωμή, τότε αυτόματα το ταξιδιωτικό γραφείο μπαίνει σε εποπτεία ή σε καθεστώς χρεοκοπίας(default).

 

Στην περίπτωση της airtickets που δεν μπόρεσε να αποπληρώσει οφειλές ύψους σχεδόν 70 εκατομμυρίων (τζίρος 30 ημερών) η IATA την έθεσε σε καθεστώς εποπτείας μετά από συνεννόηση με την ίδια καθώς και τις αεροπορικές εταιρείες.

 

Συμφωνία airtickets & IATA για αποπληρωμή του χρέους

 

Στο μεταξύ, μερικές εβδομάδες πιο πριν IATA και airtickets είχαν συμφωνήσει για την σταδιακή αποπληρωμή του χρέους εντός 24 μηνών.

 

Το χρονοδιάγραμμα θα ξεκινούσε τον Ιούνιο του 2018 και θα τελείωνε τον Ιούνιο του 2020.

 

Αν και φαινόταν ότι θα ξέφευγε τον κίνδυνο, τελικά το πλάνο δεν έγινε αποδεκτό από αρκετές αεροπορικές εταιρείες.

 

Τι γίνεται με τα αεροπορικά εισιτήρια

 

Τα αεροπορικά εισιτήρια που έχουν εκδοθεί είτε απευθείας από την airtickets είτε με συνεργαζόμενα γραφεία θα ισχύουν κανονικά.

 

Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να έχει προσωπικό ασφαλείας για 2 μήνες έτσι ώστε να εξυπηρετήσει όλους τους πελάτες της που πρόκειται να ταξιδέψουν ως το τέλος Αυγούστου.

 

Αν έχετε κλείσει αεροπορικά airtickets είτε απευθείας είτε από άλλη ιστοσελίδα όπως συνεργαζόμενα γραφεία ή Online ταξιδιωτικές ιστοσελίδες όπως την https://www.travelo.gr/airtickets-aeroporika-eisitiria τότε είστε 100% ασφαλής ότι θα ταξιδέψετε!

 

Το μέλλον της airtickets

 

Το μέλλον για την airtickets δυστυχώς δεν φαίνεται καλό. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν άρει την εμπιστοσύνη τους και δύσκολα θα ξανά επιστρέψουν την εταιρεία να πουλάει αεροπορικά εισιτήρια στα δρομολόγιά τους.

 

Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν την αφήνουν να πουλάει εισιτήρια, ούτε με απευθείας εξόφληση μέσω πιστωτικής κάρτας – χωρίς καμία πίστωση δηλαδή!

 

Τα κέρδη από τα αεροπορικά εισιτήρια

 

Τα κέρδη στα αεροπορικά εισιτήρια είναι απειροελάχιστα. Τα ποσοστά καθαρού κέρδους είναι μεταξύ 1.5% – 5% στην καθαρή αξία του εισιτηρίου.

 

Ειδικά σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους όπως η Ryanair, τότε το κέρδος είναι ακόμα μικρότερο.

 

Φανταστείτε πως πριν από μερικά χρόνια η Ryanair δεν υπήρχε καν στα GDS συστήματα και όλες οι κρατήσεις γίνονταν μέσα από την δικιά της ιστοσελίδα!

 

Έτσι αν αναζητούσατε αεροπορικά Ryanair θα έπρεπε οπωσδήποτε να τα κλείσετε απευθείας στο site της εταιρείας, σε όποια τιμή τα είχαν ορίσει!

 

Τα τελευταία χρόνια που η εταιρεία υπάρχει στα συστήματα GDS οι τιμές μεταβάλλονται καθώς κάθε ταξιδιωτικό γραφείο προσαρμόζει αντίστοιχα το δικό του περιθώριο κέρδους.

 

Πέρα από τα καθαρά κέρδη που είναι στις προμήθειες επί των εισιτηρίων, υπάρχουν και τα bonus επίτευξης στόχων.

 

Αυτά τα μπόνους πληρώνονται όταν ένα ταξιδιωτικό γραφείο πραγματοποιήσει ένα συμφωνημένο τζίρο, μέσα σε μια χρονική περίοδο.

 

Τα μπόνους πληρώνονται με την μορφή credits από το αντίστοιχο γραφείο GDS.

 

Πως θα βρίσκετε πλέον φθηνά εισιτήρια

 

Είναι γνωστό ότι η airtickets πρόσφερε φθηνά αεροπορικά εισιτήρια. Πλέον οι επιλογές έχουν λιγοστέψει και ο ανταγωνισμός μικραίνει. Δεν είναι λίγο να φεύγουν από την αγορά τα 2 μεγαλύτερα websites για φθηνά αεροπορικά εισιτήρια.

 

Πλέον, η μόνη επιλογή για να είστε σίγουροι ότι βρήκατε την χαμηλότερη τιμή στα αεροπορικά, είναι να αναζητήσετε το δρομολόγιο που θέλετε στο https://travel.travelo.gr όπου θα σας εμφανίσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές που έχετε, από όλα τα γραφεία καθώς και τιμές από τις αεροπορικές εταιρείες απευθείας!

0 thoughts on “Τι γίνεται με τα αεροπορικά εισιτήρια της airtickets”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!