A.3.5.4 Δράση Δ.4. Μεταρρύθμιση Υπηρεσιών ΟΤΑ: (α) οικονομικές υπηρεσίες, (β) ανταποδοτικές υπηρεσίες σε πολίτες, (γ) νέες υπηρεσίες

June 6, 2011 σε Ομάδα για τη Δημόσια Διοίκηση και την Κοινωνία. από Φώτης Ρούτσης

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη δράση περιγράφεται η διαδικασία για τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών/υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση /ΟΤΑ με στόχο την ποιοτικότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Αντικείμενο της δράσης είναι:

  • η μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης όσον αφορά στις διαθέσιμες υποδομές Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στους ΟΤΑ
  • ο καθορισμός των προδιαγραφών (τεχνικών και λειτουργικών) για την ενσωμάτωση ολοκληρωμένων υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΗΔ) 3ου επιπέδου (διαδραστικές υπηρεσίες, two-way interaction) και 4ου επιπέδου (συναλλακτικές υπηρεσίες, transactions), με στόχο την εσωτερική αναδιοργάνωση και την παροχή τελικών online υπηρεσιών στους δημότες και στις τοπικές επιχειρήσεις
  • η εφαρμογή των αναδιοργανωμένων διεργασιών στους ΟΤΑ

Σκοπός – Στόχος

  1. Παροχή υπηρεσιών 3ου επιπέδου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (διαδραστικές υπηρεσίες – two way interaction) προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, που σημαίνει:
  2. Παροχή υπηρεσιών 4ου επιπέδου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (συναλλακτικές υπηρεσίες – transactions) προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
  3. Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Μέτρα υλοποίησης

Οι αλλαγές με στόχο την επίτευξη μιας πραγματικής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στους ΟΤΑ θα πρέπει να υπερβούν το αρχικό επίπεδο της απλής παροχής πληροφοριών μέσω Διαδικτύου, και να φθάσουν στο σημείο της ολοκλήρωσης, προσφέροντας προηγμένες υπηρεσίες σε ένα πλήρως διαδραστικό (interactive) περιβάλλον εργασίας για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Αποτελέσματα

Συνεισφέρει:

  • στην βελτίωση των διαδικασιών & της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται από τη Δημόσια Διοίκηση (Δημόσιους Φορείς) στους πολίτες
  • στην άρση των διοικητικών εμποδίων και την κατάργηση της γραφειοκρατίας
  • στη βελτιστοποίηση της διοικητικής λειτουργίας των ΟΤΑ
  • στη μείωση του διαχειριστικού κόστους
  • στη μείωση των σφαλμάτων
  • στην αύξηση της αποδοτικότητας όλων των εμπλεκομένων
  • στη βελτίωση της διαδραστικότητας με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις
  • στην εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας (οι υπηρεσίες να λειτουργούν σε οποιαδήποτε πλατφόρμα) σε πανευρωπαϊκό επίπεδο
  • στην ανάπτυξη πολλών διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας
  • Στη δημιουργία πολλών Δημόσιων Σημείων Πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Public Internet Access Points – PIAPs)
  • στην ανάπτυξη πολλών διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας
  • στη δημιουργία πολλών Δημόσιων Σημείων Πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Public Internet Access Points – PIAPs)

Οφέλη για τη δημόσια διοίκηση

Eσωτερικά στους ΟΤΑ μειώνει τα κόστη, αυξάνει την παραγωγικότητα και την ευελιξία, απλοποιεί τις οργανωσιακές δομές, αυξάνει τη διαλειτουργικότητα και βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας των δημοσίων λειτουργών στο σημείο διεπαφής με τους χρήστες μειώνει τις υπηρεσίες που θα πρέπει να επισκεφτεί ο πολίτης, οδηγεί σε ταχύτερες, φτηνότερες και πιο προσβάσιμες υπηρεσίες, αυξάνει τη διαφάνεια και την ευκολία χρήσης

Χρονικός προγραμματισμός

12-20 μήνες για τη φάση αναδιοργάνωσης

2-3 χρόνια για την σταδιακή εφαρμογή στους ΟΤΑ

Εκτιμούμενο κόστος

250.000€ για τη φάση αναδιοργάνωσης

60.000 – 200.000€ ανά ΟΤΑ κατά τη φάση εφαρμογής.